فروشگاه دخترانه

 
 
اشتباهات بزرگ كه براي بازاريابي كه بايد از آن اجتناب كنيد
|

اشتباهات بزرگ كه براي بازاريابي كه بايد از آن اجتناب كنيد

مجموعه: متفرقه


در حيطه بازاريابي، برخي اشتباهات ممكن است هزينه زيادي برايتان در پي داشته باشد و منابع مالي تان را هدر دهد. در ادامه اشتباهاتي كه مي تواند براي يك كسب و كار گران تمام شود ذكر شده است.

 

۷ اشتباه دردناك بازاريابي كه بايد از آن اجتناب كنيد

چشم انداز بازاريابي امروزه نسبت به گذشته بسيار متنوع شده است و استراتژي هاي بازاريابي شامل كانال هاي مختلفي مي شوند. براي مرتبط ماندن، بايد هر چند مدت يكبار بررسي هايي را از استراتژي هاي بازاريابي خود انجام دهيد.

 

عدم دگرگوني از شخصي‌سازي به فردگرايي

اين روزها همه در مورد شخصي سازي صحبت مي كنند، اما بازاريابان هنوز براي ايجاد يك تجربه معنادار براي مشتريان در جدال هستند. سوال اين نيست كه آيا شما پيام خود را شخصي سازي مي كنيد يا نه. در عوض، سوالات زير را از خود بپرسيد:

آيا شما هنوز با ذكر كردن نام مشتريانتان، شخصي سازي را انجام مي دهيد؟

آيا شما از بينش هاي فردي استفاده مي كنيد؟

 

عدم تبعيت از قانون 20/80

بدون شك در مورد قانون 20/80 شنيده ايد. اين قانون كه با نام اصل پارتو نيز شناخته مي شود مي گويد كه 80 درصد تاثير از 20 درصد عوامل ناشي مي شود. اما آيا شما از اين قانون در بازاريابي خود استفاده مي كنيد؟

 

چه تمركز شما روي بازاريابي محتوايي باشد يا شبكه هاي اجتماعي يا بازاريابي ايميلي، 80 درصد از تلاش هاي شما بايد روي ارائه ارزش به مشتريان متمركز شود و 20 درصد از تلاش هاي خود را به فعاليت هاي ترويجي اختصاص دهيد. اين كار باعث تعامل مشتريان شود و يك رابطه بلندمدت را بسازد.

ناديده گرفتن بازاريابي حفظ

بازاريابي حفظ بايد ستون فقرا استراتژي بازاريابي شما باشد. چرا؟ به دو دليل: فروش به كسي كه با او ارتباط برقرار كرده‌ايد آسان‌تر است و فروش به مشتريان فعلي سود بيشتري برايتان دارد.

 

قانع نشديد؟ اين آمارها را ببينيد:

سود فروش به مشتريان فعلي چيزي بين 60 تا 70 درصد است. اما سود فروش به مشتريان احتمالي بالقوه فقط بين 5 تا 20 درصد است.

 

هزينه به دست آوردن يك مشتري جديد حدود شش تا هفت برابر حفظ مشتري فعلي است.

وقتي كسي به مشتري شما تبديل مي‌شود، مطمئن شويد كه بازاريابي‌تان به او متوقف نمي‌شود. اين روزها ايجاد وفاداري بسيار سخت است.

 

مستند نكردن استراتژي بازاريابي محتوايي

بازاريابي محتوايي بهترين ابزار شما براي متمايز شدن از ديگران است. اين رويكرد از بازاريابي توسط حدود 94 درصد از كسب و كارهاي كوچك، 93 درصد از كسب و كارهاي B2B و 77 درصد از سازمان هاي B2C مورد استفاده قرار مي گيرد.

آموزش اصول نگارش مقاله علمي

استراتژي بازاريابي محتوايي را قبل شروع به ايجاد داستان و ساير مواد براي نام تجاري خود، مستند كنيد. اين كار نه‌تنها توليد و توزيع محتوا را ساده مي‌كند، بلكه تاثيرگذاري آن را نيز افزايش مي‌دهد.

 

ناديده گرفتن كانال ها و پلتفرم هاي جديد

موفق ترين شركت ها در دنياي كنوني آن شركت هايي هستند كه از كانال ها و پلتفرم هاي جديد استفاده مي كنند و آن ها را ناديده مي گيرند. اين شركت ها فقط به كانال ها و استراتژي هاي قديمي پايبند نمي مانند. بر اساس مطالعات مجله كسب و كار دانشگاه هاروارد، خرده فروشي هايي كه از چندين كانال استفاده كرده اند نسبت به كسب و كارهايي كه از يك كانال استفاده مي كنند، سود بيشتري به دست آورده اند.

دنياي ديجيتال مدام در حال تكامل است. بنابراين استفاده از كانال هاي بازاريابي نوظهور براي ارتباط با مشتري يك ضرورت است.

 

استفاده از ايميل به عنوان يك ابزار تبليغاتي

دوره اي در بازاريابي ايميل وجود داشت كه ايميل صرفا براي اهداف تبليغاتي مورد استفاده قرار مي گرفت. متخصصان مدرن مي دانند بازاريابي ايميلي نقش مهمي در ايجاد روابط مبتني بر اعتماد به منظور درگير كردن، تبديل و حفظ مشتريان دارد. ناديده گرفتن اين مسئوليت ها مي تواند پيامدهاي جدي براي هر كسب و كار آنلاين داشته باشد. اگر مي‌خواهيد بازاريابي ايميلي تان موفقيت آميز باشد، بايد يك تغيير ذهني مهم را بپذيريد: از ايميل به عنوان يك ابزار تعامل استفاده كنيد، نه يك ابزار تبليغاتي.

 

عدم صرف زمان روي پردازش پيام

اين بزرگترين اشتباه بازاريابان است. آن ها قبل از اينكه پيام را به مخاطب ارسال كنند، زمان كافي را به پردازش پيام اختصاص نمي دهند.

به دقت بايد به اين موضوع فكر كنيد كه مي خواهيد مشتريان يا مشتريان بالقوه تان چه چيزي را باور كنند. اگر در حال نوشتن يك پست وبلاگي، نوشتن ايميل، نوشتن استاتوس فيس بوك يا آپديت كردن يك محتوا هستيد، هر كلمه اي كه مي نويسيد بايد پيامتان را به وضوح و به شيوه اي قانع كننده انتقال دهد. در بازاريابي، كانال فقط اهميت ندارد و پيام نيز حائز اهميت است.

 

آينده بازاريابي بسيار پيچيده خواهد بود و تنها كساني كه بتوانند تجربيات معناداري را به مشتريان ارائه دهند مي‌توانند از مزاياي آن بهره مند شوند. اگر مي خواهيد در دنياي ديجيتال موفق شويد، بايد تجربه مناسبي را به مشتري ارائه دهيد.

 

منبع : زندگي ايده آل - bartarinha.com

 

 

اصول شيك پوشي براي افراد چاق
اصول انتخاب و خريد زمرد
اصول مهم در گفتگوهاي دوران نامزدي
شناخت درماني چيست و اصول و تكنيك هاي آن كدام است؟
اهميت تغذيه سالمندان و اصول يك رژيم غذايي مناسب
اصول ست كردن لباس براي كساني كه شكم بزرگ و پهلو دارند
اشتباهات مردان كه حرص زنان را در مي آورد
بدترين اشتباهات دوران نامزدي
اشتباهات رايج دوران نامزدي
رابطه جنسي سالم؛ از اين اشتباهات بپرهيزيد!

 



:: ات مرتبط:

:: برچسب‌ها:
نویسنده : girlstore
تاریخ : 1399/9/29 
زمان : ۰۹
[ ]